Angrerett

Hvordan fungerer angreretten?

Angrerett gjelder for deg som har kjøpt forsikring på nettsidene våre eller via telefon/mail. Du trenger ikke å oppgi noen grunn til hvorfor du angrer.

Hva er fristen for å angre?

For skadeforsikringer (bil, hus, båt, hund og så videre) er angrefristen 14 dager etter kjøpsdato. For personforsikringer som krever helsevurdering (uføre- og barneforsikring) er angrefristen 30 dager etter at du fikk vite resultatet av helsevurderingen. For ulykkesforsikring er fristen 30 dager etter kjøpsdato. Etter disse fristene står du selvsagt fritt å si opp forsikringen. Da er det som regel oppsigelsestid på én måned.

Når slutter forsikringen etter at du har angret?

Forsikringen opphører fra og med dagen etter at du har gitt oss beskjed om at du angrer.

Hvordan angrer jeg?

Du kan ta kontakt med kundesenteret – via telefon, mail eller chat, så ordner vi det for deg. Du kan også bruke angrerettsskjemaet fastsatt av myndighetene, som du finner her.

Må jeg betale noe?

Du betaler for antall dager du har vært forsikret. Gir du oss beskjed etter fem dager, vil du måtte betale for fem dager. Hvis du allerede har betalt fakturaen vil vi tilbakebetale det du har betalt for mye. Har du enda ikke betalt vil du få en ny faktura med korrekt beløp, og du kan se bort ifra den første fakturaen. Hvis du angrer tett på fristen for betaling anbefaler vi at du betaler fakturaen slik at du unngår inkasso. Du vil deretter få tilbakebetalt det du har til gode.

Hva skjer med trafikkforsikringsavgiften?

Du betaler for antall dager du er forsikret hos oss frem til du angrer kjøpet.

Angrerett Angrer du kjøpet?

Kontakt oss

Ring oss:

21 93 31 00

Send e-post:

kundeservice@trollforsikring.no

Adresse:

Munkedamsveien 35
Postboks 1442 Vika
0115 Oslo

Org.nr: 991 226 281